Oppdatert : Reglement 2014

Historisk Racing kjører etter FIA Appendix K reglement. Dette reglement oppdateres årlig av FIA - se www.bilsport.no/reglement/racing.

NM klassene for Historisk Racing er beskrevet i konkurransereglementet på www.bilsport.no


Nyttige linker:

Bilde

APP K APRIL 2015

17.04.2015

FIA har igjen oppdatert App K.
Flere ting er nytt.
HER ER LINK

 


Nytt HTP-skjema fra og med 01.07.2013

01.07.2013 Oppdatert 01.06-2014: Da har det nye HTP skjemaet fra FIA blitt sendt ut, og det skal brukes fra nå. Forskjellen er at det er på 26 sider med en del nye spørsmål, men ikke alle sidene skal fylles ut for de bilene vi stort sett kjører. Det er også flere bilder som skal være med for dokumentasjon.
Les mer »

Setegodkjenning 2014

26.02.2014 Da er setegodkjenningen for 2014 på plass. NBF påpeker at fører av bilen må vise dette dokumentet på teknisk kontroll, hvis det blir etterspurt.
Les mer »

Racingseksjonens svar på HRN-medlemsundersøkelse

13.02.2014 Styret har mottatt svar fra NBF Racingseksjon.
Les mer »

Endringer i forbindelse med HTP-sertifisering

23.12.2013 Fra 01.01.2014 vil NBF endre litt på fremgangsmåten og prisen på HTP. Alle forespørsler om HTP kan stilles til Jan Egil Jenssen tlf: 23054509 i NBF eller til undertegnende på tlf: 90064499. Prisen justeres til Kr. 3500,- på den norske andelen. Avgiften til FIA er uforandret på Euro 300,-. Det vil si at ett HTP vil koste ca Kr. 6.100,- med dagens kurs.

Les mer »

Kan en stole på et homologerings dokument?

02.12.2013 Innspill fra Rune Rødset:
Et vanlig råd til de som vurderer HR, er å be de studere homologeringen til bilen de ser for seg å benytte. Alt teknisk starter liksom der og mange også i HR miljøet tror at det som står der er det som gjelder. Så enkelt er det ikke bestandig. Saken er den at FIA gikk inn i homologerings dokumenter og foretok endringer når det kom nye krav i teknisk reglement (App J).
Les mer »

Hvilken gruppe skal jeg bygge bil for?

08.06.2012 Gruppe 1? Gruppe 2? Les prinsippforklaring for gruppeinndeling og homologering før du bygger bil!
Les mer »

HTP Søknad - ny prosedyre for 2012

19.03.2012 HTP er et stadig tilbakevendende tema og som dere vet er kravene til HTP strammet inn. Fra og med sesongen 2012 vil kun biler med gyldig HTP få lov til å kjøre løp, det vil ikke være anledning til å kjøre på ´kladden´eller lignende, slik praksisen har vært i tidligere år. Innskjerpingen i kravet til HTP stiller også økte krav til den som søker HTP og til de som skal behandle søknaden hos NBF.
Les mer »
Foto: racefoto.se

Løps- og teknisk reglement for 1000-Cup i regi av HRN

06.02.2012 HRN ønsker å stimulere til flere deltagende GT og standardbiler med motorvolum 0 - 1000 ccm. Denne volumklassen hadde store startfelt på 60- og 70 tallet, derfor innføres det fra og med 2012 en egen cup for disse bilene. Cupen administreres av helt og fullt av HRN som står for organisering, poengberegning og premiering.
Les mer »