09.04.2016
For å skape minst mulig problemer for alle og en hver så ønsker vi å benytte oss av faste startnummer. Listen over faste startnummer for historisk racing administreres av Edwin Solheim.
Les mer »
|
12.07.2013
Denne klassen er i de fleste land dominert av Mini Cooper, 1300cc. Men det finnes mange flere typer biler som passer inn - spesielt i Norge hvor vi kjører klassen basert på kubikk. Andre biler som fungerer bra er SAAB, MG Midget, Ford Anglia og fler.
Les mer »
|
12.07.2013
'65 biler over 1300 kjøres foreløpig under ett. Her finnes alt fra Lotus Cortina og Elan, til Mustang - om man vil. En yppelig klasse for Volvo Amazoner og Porscher er det også!
Les mer »
|
12.07.2013
I klassen for "De minste" er det godt blandet GT og Standardbiler. Typiske biler er Mini Cooper S, NSU TT, Hillman Imp, Fiat Abarth, Escort 1300GT, Mini Marcos m.fl. Ikke la deg lure av størrelsen - ved de rette forhold kan disse bilene skape en utfordring for de store!
Les mer »
|
12.07.2013
Her er det de mest avanserte bilene finnes. Typiske biler er foreksempelvis BMW 2002, Ford Escort (både TwinCam og BDA), Ford Capri, Shelby Mustang, Morgan +8, Volvo (Amazon og 142) og diverse Alfa Romeoer..
Les mer »
|
12.07.2013
Raskeste klassen som kjøres i NM for Historisk i Norge. Også i denne perioden kan du kjøre med bil som ikke koster mye, men her finnes også de meste ekstreme bilene som virkelig kjører raske rundetider. Porsche, Broadspeed Capri, Escort BDD, Kadett GT/E 16V, Chevrolet Camaro og mer. Denne klassen kjører på slicks og har ofte rundetider på nivå med biler i moderne GT klasser.
Les mer »
|
12.07.2013
Det finnes flere eldre Formelbiler rundt om i landet. Visste du at det finnes klasser med bra startfelt for Formel Vee, Formel Ford, FF2000 og F3 innen historisk? I tillegg har Sports 2000 vokst seg stor.
Les mer »
|
Er du med? Send oss din førerprofil!
06.12.2008
Vi tar gjerne imot litt om deg og bilen, samt bilder. Samle sammen det du har, og send pr e-post til post@historisk-racing.no
|