Formannen har ordet

Formannen er taletrengt som vanlig, og her er noen ord i Mai.

Da er våren her og om litt over en uke kommer åpningsløpet!

Det vi trudde var bare småtteri i oktober, har det med å se mer omfattende og dyrere ut i April/Mai. Plutselig er det ikke bare en time eller 2 som skal til for å få vogna klar, og det verste av alt; jammen var det andre tidstyver som dukka opp også. Ektefellen minner om ting som var lova utført for leeenge siden, oppmøte på konfirmasjon og for ikke å snakke om 50-60-70 års feiringer til fjern venn eller slektning. Jo her er mye gøy vi ikke så for oss i Oktober.
Men har vi tenkt oss til Våler for det? Jo vi har vel det. Tross alt blir weber forgassere veldig lei seg om vi ikke fyrer som forventet. De har stått der stum og trist hele vintern, og nå forventes det minimum et skikkelig drag på over 6000 rpm. Noe anna enn det vil være misbruk, og det kan vi ikke være bekjent av. Dessuten, de nye kjørehandskene du fikk av dattera til Jul, de sitter da farlig mye bedre på hånda enn de gamle. Nei, hjemmesitting under løpshelg må tydelig unngås, vi kan rett og slett få for dårlig samvittighet av det. Helsefare!
Så hvordan ser det ut med oppmøtet 13-14 Mai. Jeg har allerede lagt merke til et par gledelige overraskelser, per 28/4 er det påmeldt 2 stk Shelby Mustang og det er vel første gang med 2 slike. Det er Eivind Kirkeby og Leidulf Nilsen som kommer med hver sin. F med mye kubikk er jo skikkelig stort i Sverige, og det er vel ikke mer enn naturlig at det vokser også hos oss. Gudmund Gulbrandsen regner vi med stiller i ex Leif Kindset Falcon Sprint. André Sæthern er påmeldt med skikkelig pen Cooper S 1293 i F, se det, hjertelig velkommen.
Etter hva jeg forstår kommer det også andre nye farkoster i F, Ola Svendsen gjør ferdig en knall gul Lotus Cortina og andre LC som ikkje kjørte mye i 2016 gjør nå comeback, og dessuten har Per Arne Lunde kjøpt T. Larsen sin Lotus Cortina. Vi håper vi ser alle disse på Våler.
Periode G, hvordan blir det der? En interessant nykommer er Skjalg Lothe, som har kjøpt Torbjørn Larsen sin Escort BDA. Skjalg er også i besittelse av en Gr A M3, men velger altså å steppe inn i periode G før M3 sin periode kommer i HR, veldig bra!
Vi har også fått med oss at noen MK2 Minier i G, nå bygges om til 1275 GT. Vektøkningen for G mini er årsaken, og det er litt spennende om denne endring fører til færre førere eller ikke. NBF har i alle fall godtatt å kjøre på 12 toms Yokohama 048 i 2017, noe vi mener var en klok avgjørelse.
Jan Thorsen som i 2016 kjørte hvit Abarth, har kjøpt Egil Alvers Cooper S, og kommer kanskje i G2 med den.
Stian Gundersen søker straks htp på sin Fiat 128 1150, og bør kunne stille på løp i August.
Vil periode H vil slite litt? Havdal Jr har kanskje mulighet til bare 2 løpshelger, Ola Svendsen kjører kun løpene på Rudskogen, men skal kjøre flere løp ute, og Per Jørgensveen må la bilen stå. Viko sin Camaro er ikke klar, og Herskedal har kanskje hatt med fokus på flytting enn klargjøring av Corvette.
I Periode I, er det mulighet for nye farkoster i år. Mads Gjerdrum har klar htp på sin Gr. A BMW 635, og da gjenstår jo bare å sette en sjafør bak rattet. En heller overkommelig oppgave (både smile og blunketegn på den). Vi håper også å få se Irene Sand i Volvo 242 på Våler. Ryktet har nådd helt opp til Møre at denne bil har nå htp.
Da ønsker vi hverandre en riktig god sesong, der vi må sørge for å nyte denne fantastiske hobbyen. Vi holder jo på med dette for det er gøy, faktisk bare derfor. Vel Møtt alle sammen!