#20 Kai Roger Eriksen

1963 Austin Healey Sebring Sprinzel Sprite
Jeg planlegger å kjøre 2009 sesongen. Bilen har nå eikehjul (som er historisk riktig), oppgradert motor, SCCR gearkasse, 4,22 diff, lengre innsugsmanifold, modifisert grenrør for riktig bakkeklaring bl.a. Det meste er allerede klart for ny sesong.

Modellhistorikk:
Healey Sprite kom i 1958, det ble tidlig mulig å kjøpe trimdeler fra "Healey Speed Equipment Division". "Sebring" betegner full pakke av disse modifikasjonene. Bilene hadde originalt utseende, men fabrikksbilene hadde utvendig paneler i aluminium og glassfiber. Austin Healey Sebring Sprite ble homologert.
Mr. John Spinzel, rally/racing sjåfør i Sprite. Startet Speedwell LTD. Trakk seg ut, drev "Healey Speed Equipment Division" for Donald Healey. Fikk i 1960/61 bygget, i samarbeid "Williams & Pritchard", 6 stk Sebring Sprite med en annen front og fast tak. Utvendige paneler i aluminium og front i glassfiber. Denne blir da: AH Sebring Sprinzel Sprite.
Motorstørelse dengang: opp til 998 ccm. Formula Junior Spec.
Min bil er bygget på en 1958 mod. Kunne således vært en periode"E" bil, men da jeg kjører med en 1098, (nå 1149 ccm), motor, er det mer riktig å kjøre i periode "F". Denne motoren kom først i 1963.